Een inspirerende geschiedenis van innovatie die vier decennia omspant.

Geschiedenis van Kronos

Een inspirerende geschiedenis van innovatie die vier decennia omspant.

Gebaseerd op een geest van visie, doelgerichtheid en betrokkenheid

Door een geconcentreerde focus op continue innovatie heeft Kronos in de loop der jaren een radicale omslag teweeg gebracht in de manier waarop organisaties hun personeelsbestand beheren. Deze focus is niet alleen een grote stimulans voor onze medewerkers, maar ook de motor achter ons succes en de reden waarom wij zo'n populaire plek om te werken zijn. Lees meer over ons bedrijf en de inspiratie achter ons succes.

De vroege jaren - The Early Years

De vroege jaren

1977 – 1986

Het begon met een eenvoudig idee van Mark S. Ain: er moest toch een simpelere manier zijn om tijdtransacties van werknemers te registreren. Dankzij een team van ingenieurs en een sterke motivatie leidde zijn idee tot de eerste gepatenteerde tijdklok met microprocessor. Deze klok registreerde, totaliseerde en rapporteerde de gewerkte uren van medewerkers en transformeerde daarmee een sector die jarenlang geen innovatie had gekend.

  • 1977 – Kronos Incorporated opgericht door Mark Ain
  • 1979 – Levering van de eerste tijdklok met microprocessor
  • 1983 – Hoofdkantoor verplaatst naar Waltham, Massachusetts
  • 1985 – Introductie van Timekeeper Central, software voor de p
  • 1986 – Uitbreiding naar Canada

Groei en beursnotering - Growth and Going Public

Groei en beursnotering

1987 – 1996

Eind jaren tachtig voltooiden we de eerste van vele dealerovernames terwijl we ons gingen richten op de overgang naar een direct verkoopkanaal. Op basis van grote successen in Noord-Amerika begonnen we internationaal uit te breiden.

  • 1990 – Uitbreiding naar Verenigd Koninkrijk
  • 1992 – Beursgang en notering aan Nasdaq
  • 1995 – Uitbreiding naar Mexico
    Jaaromzet van meer dan $100 miljoen
  • 1996 – Introductie van client/server-product
    Uitbreiding naar Australië

Marktleiderschap - Market Leadership

Marktleiderschap

1997 – 2006

Om in de unieke behoeften van onze klanten te kunnen voorzien, verticaliseerden we onze activiteiten via een ingrijpende nieuwe marktstrategie, waarbij we diepgaande sectorspecifieke kennis en productfunctionaliteit ontwikkelden.

  • 1998 – Introductie van webgebaseerd produ
  • 2000 – Wereldwijd hoofdkantoor verplaatst naar Chelmsford, Massachusetts
  • 2001 – Levering van Workforce Central productsuite
  • 2002 – Introductie van Kronos 4500 tijdklok
  • 2003 – Afronding van 40e overname
  • 2005 – Aron Ain benoemd tot CEO
    Omzet meer dan $500 miljoen na het honderdste opeenvolgende kwartaal met omzetgroei
  • 2006 – Uitbreiding naar China

Personeelsbeheer hoeft niet zo moeilijk te zijn

Personeelsbeheer hoeft niet zo moeilijk te zijn

2007 – 2015

Kronos heeft de sector personeelsbeheer wederom ontwricht en vernieuwd. Nadat we jarenlang een beursgenoteerd bedrijf waren, zijn we weer een particuliere onderneming geworden, met een hernieuwde focus op innovatie en intensieve investeringen in mobiele en cloudgebaseerde oplossingen. De cloud was nog steeds het snelst groeiende onderdeel van onze activiteiten: 90% van alle nieuwe klanten koos voor cloudoplossingen.

  • 2007 – Particuliere private-equity onderneming
    Uitbreiding naar India
    Introductie van The Workforce Institute
  • 2011 – Introductie van Kronos InTouch tijdklo
  • 2012 – CEO Aron Ain door Ernst & Young uitgeroepen tot “Ondernemer van het jaar”
    Levering van Workforce Ready, een productsuite in de cloud voor Human Capital Management
  • 2014 – Jaaromzet van meer dan $1 miljard
    Door The Boston Globe uitgeroepen tot beste (grote) plek om te werken in Massachusetts
    Producten worden gebruikt in meer dan 100 landen
  • 2015 – Levering van de eenmiljoenste tijdklok

Personeelsinnovatie die werkt - Workforce Innovation that Works

Personeelsinnovatie die werkt

2016 – heden

Vanwege onze doorlopende groei en uitbreiding verplaatsen we ons wereldwijde hoofdkantoor naar Lowell, Massachusetts, in een gebouw met hypermoderne technologie en voorzieningen om onze mensen nog meer te inspireren. We zijn er trots op dat we meer dan 5.000 “Kronites” in dienst hebben, verspreid over 70 vestigingen in 16 landen over de hele wereld. Momenteel worden we door analisten erkend als de wereldwijde marktleider op het gebied van personeelsbeheer en Human Capital Management.

  • 2015 – Levering van de eenmiljoenste tijdklok
  • 2016 – CEO Aron Ain door Glassdoor uitgeroepen tot “Best beoordeelde CEO”
    Meer dan 30.000 klanten wereldwijd
    Meer dan 5.000 Kronites wereldwijd
  • 2017 – Wereldwijd hoofdkantoor verplaatst naar Lowell, Massachusetts
    Afronding van 71e overname door Kronos
    Meer dan 22.000 klanten in de cloud