Neil SOlomon

“Dag in dag uit probeer ik organisaties een beter inzicht te geven in het traject dat ze afleggen op het gebied van workforce management, en duidelijk te maken dat mensen de belangrijkste factor zijn waarmee een bedrijf zich van de concurrentie kan onderscheiden. Verbetering van de medewerkerservaring is een waardevolle missie voor elke organisatie. Dit geldt eens te meer in ontwikkelingslanden, waar arbeid een nog belangrijkere rol speelt.”

Neil Solomon
Vice President, Azië-Pacific & Latijns-Amerika
Kronos Incorporated

Als Vice President voor Azië-Pacific & Latijns-Amerika is Neil Solomon verantwoordelijk voor de algemene marktstrategie en het management in deze regio's. Op basis van tientallen jaren ervaring in de IT-sector, waar hij in meerdere regio's en verticale markten gewerkt heeft met de meest uiteenlopende partners, klanten en prospects, draagt Solomon uit hoe belangrijk personeelsbeheer en human capital management zijn, zowel in ontwikkelde als in opkomende markten. Daarnaast werkt hij actief aan het opbouwen van lokale Kronos-gemeenschappen.

Solomon kwam in 2001 in dienst bij Kronos als vice-president voor de westelijke regio van de Verenigde Staten. In deze functie was hij drie jaar actief. Later gaf hij leiding aan de sector retail en horeca, waar hij erin slaagde een dynamische omzetgroei te genereren en iconische mondiale merken aan te trekken, waarmee hij een solide klantenbasis creëerde op het gebied van retail, horeca en gaming. In 2014 werd hij benoemd tot vice-president voor Azië-Pacific. In deze functie bevorderde hij de bedrijfsuitbreiding in de regio door zichzelf in de lokale cultuur onder te dompelen en inzicht te krijgen in de unieke vereisten per land, zowel gericht op medewerkers als op klanten. Daarnaast voerde hij aanpassingen door op het gebied van marketing, de organisatiestructuur, de leveringsstandaarden en de verkoopondersteuning. In 2016 voegde hij Latijns-Amerika aan zijn portefeuille toe.

Voordat hij naar Kronos kwam, bekleedde Solomon hoge managementfuncties bij organisaties zoals Aspect Communications en Siemens ROLM. Als salesdirecteur heeft hij bewezen krachtige verkoopstrategieën te kunnen ontwikkelen voor de groei van bedrijven in uiteenlopende sectoren en regio's.

Solomon heeft een bachelordiploma bedrijfskunde van Fairleigh Dickenson University. Buiten zijn werk is hij CFO van de Chancy Memorial Foundation, een non-profit organisatie die ten doel heeft 'het leven te verrijken via de schone kunsten'.

Keer terug naar het overzicht van leiders.