Timothy Tress

“Ik geloof in de Japanse traditie van kaizen (de kunst van de voortdurende verbetering) en ik pas deze filosofie toe in mijn werk bij Kronos: ik streef ernaar elke dag zo veel mogelijk goede dingen te doen, en ik realiseer me dat er nog veel te doen valt voor mijn team, onze klanten en ons bedrijf”.

Timothy Tress
Vice President Professional Services voor Azië-Pacific
Kronos Incorporated

Als Vice President Professional Services voor de regio Azië-Pacific (APAC) werkt Timothy Tress met veel toewijding aan naadloze implementatie, betrokkenheid en duurzaam succes voor klantorganisaties bij de overheid en in de publieke sector. Hij onderhoudt intensief contact met interne en externe klanten, zorgt dat medewerkers een uitzonderlijk goede klantenservice leveren en ondersteunt organisaties bij het optimaliseren van processen en zakelijke resultaten.

Tress heeft bovenal een grote passie voor de betrokkenheid en het succes van zijn organisatie, en hij geeft zijn teamleden de ruimte om beslissingen te nemen die naar hun inschatting het best zijn voor het succes van zowel de klant als Kronos.

Toen Tress in 1999 naar Kronos kwam, werkte hij als Service Director voor de mid-Atlantische regio met verantwoordelijkheid voor het Professional Services Team. In 2007 werd hij als Senior Director of Global Cloud Service & Service Enablement verantwoordelijk voor het lanceren en opschalen van onze cloudservices, toen de onderneming overschakelde naar een SaaS-cloudplatform. Tijdens zijn loopbaan bij Kronos werkte Tress voor steeds grotere bedrijfsonderdelen. Hij heeft het Professional Services Team eerst in de Verenigde Staten en daarna ook internationaal versterkt. Sinds november 2018 concentreert hij zich op de APAC-regio.

Voordat hij naar Kronos kwam, werkte hij 13 jaar bij Checkpoint Systems, een leverancier van beveiligingssystemen voor de retailsector, waar hij verantwoordelijk was voor services en klanten in de Amerikaanse Midwest-regio.

Nadat hij op 16-jarige leeftijd eindexamen had gedaan, ging Tress in dienst bij de U.S. Navy. Daar diende hij vier jaar als combat information supervisor en gaf hij leiding aan een team van 15 mensen in het combat information center. In deze periode ontwikkelde hij zijn diepgevoelde waarden van leiderschap, verantwoordelijkheid en onwankelbaar respect voor alle leden van het team. Tress heeft de U.S. Navy’s Operations Specialist Class “A” School in Dam Neck (Virginia) afgerond en heeft een propedeuse in computertechnologie van het Total Technical Institute behaald.

Keer terug naar het overzicht van leiders.