Aron Ain

“Ik ben ervan overtuigd dat het een voorrecht is om leiding te geven aan mensen. Als CEO werk ik elke dag volgens dit principe. Onze Kronos-familie is gebouwd op een fundament van vertrouwen en transparantie, en dat heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan ons succes. Ik ben er enorm trots op dat ik een Kronite ben, dankzij de vele inspirerende collega's die ik heb”.

Aron J. Ain
Chief Executive Officer
Voorzitter raad van bestuur

Aron Ain is sinds 2005 chief executive officer en lid van de raad van bestuur van Kronos. Sinds hij in 1979 in dienst kwam bij Kronos, heeft Ain een rol gespeeld binnen vrijwel alle functionele afdelingen van Kronos. Mede dankzij hem is Kronos uitgegroeid tot een softwaregigant met een jaaromzet van USD 1,3 miljard. Kronos is een wereldwijd toonaangevende leverancier van cloudoplossingen voor HR en human capital management. Meer dan 30.000 organisaties in ruim 100 landen maken gebruik van oplossingen van Kronos.

Ain wordt gezien als een pionier op het gebied van HR en human capital management. Hij heeft geholpen een radicale omslag tot stand te brengen in de manier waarop organisaties hun personeelsbestand beheren, dankzij een nieuwe generatie producten en diensten die organisaties helpen om op hun eigen manier te opereren, slimmer te werken en gebruik te maken van moderne cloudtechnologie. De marktleidende Kronos-technologieën voor cloud, analyse, en mobiel technologies are designed to serve global customer needs, increase productivity, manage compliance risk, and drive employee engagement.

Ain is er vast van overtuigd dat er directe verbanden bestaan tussen personeelsbetrokkenheid, klanttevredenheid en het succes van een organisatie. Onder zijn leiding zijn de scores van Kronos voor personeelsbetrokkenheid naar recordhoogte gestegen terwijl de onderneming overal ter wereld erkenning krijgt voor zijn innovatieve producten, uitzonderlijke serviceniveau en motiverende bedrijfscultuur als uitstekende werkgever. De bekroonde bedrijfscultuur van Kronos en de unieke visie op de werknemerservaring hebben ertoe geleid dat de Harvard Business Review en de HBR IdeaCast-podcasts aandacht aan Ain hebben besteed met een beschrijving van de grote inzet van het bedrijf om een uitstekende werkgever te zijn.

Als iemand die vindt dat het een voorrecht is om leiding aan mensen te mogen geven en dat uitstekend management met afstand de belangrijkste factor is voor het genereren van aandeelhouderswaarde en financiële resultaten, is Ain onderwerp geweest van een profiel in The New York TimesThe Incalculable Value of a Good Boss.” Als erkenning van Ains visionaire leiderschap, ondernemersgeest en persoonlijke inzet voor het bedrijf en de samenleving heeft hij meerdere prestigieuze onderscheidingen ontvangen. Hij is twee keer uitgeroepen tot Glassdoor’s Highest Rated CEO als een van de best beoordeelde CEO's in de Verenigde Staten. Deze onderscheiding is geheel gebaseerd op beoordelingen door medewerkers. Ain was bovendien de eerste winnaar van de Ray Stata Leadership and Innovation Award van de High Technology Council, hij is door de Mass Technology Leadership Council uitgeroepen tot CEO of the Year en hij is de Ernst & Young Entrepreneur of the Year geweest.

Kronos heeft onder Ains leiderschap een enorme wereldwijde groei doorgemaakt en is nu marktleider in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, het Aziatisch-Pacifisch gebied en Latijns-Amerika. Door zijn inspanningen op het vlak van internationale uitbreiding, zijn bezoeken aan klanten en partners in alle werelddelen en zijn ervaring als leider van een multinationaal softwarebedrijf weet Ain als geen ander hoe complex het beheer van een wereldwijd personeelsbestand kan zijn.

Ain hecht er grote waarde aan om klanten de ervaring te leveren die ze verwachten en is ervan overtuigd dat een goed personeelsbehoud samenhangt met loyale en tevreden klanten. Ain: “Kronites die zich gewaardeerd voelen, blijven langer bij ons en ontwikkelen een beter klantinzicht en een sterkere band met onze klanten. Dankzij hun ervaring en kennis kan Kronos ongelofelijk innovatieve producten en een superieure klantervaring leveren.” Ains focus op klantenservice is de reden dat het centraal stellen van de klant een onlosmakelijke kernwaarde van het bedrijf is geworden. Ain wordt regelmatig gevraagd voor lezingen over ondernemerschap en de vaardigheden die nodig zijn voor het leiden van een succesvolle internationale organisatie.

Ain gelooft dat actieve deelname aan de samenleving meer evenwicht brengt in zijn leven en hem de kans biedt iets terug te doen uit erkentelijkheid voor de steun die hij in zijn loopbaan heeft ontvangen. Ain is lid van de Board of Trustees van zijn universiteit, Hamilton College in Clinton (New York), en van de Trustee Advisory Board van Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston. Hij is tevens actief lid van verschillende andere maatschappelijke organisaties en bedrijfsgroepen, zoals MassChallenge en de Massachusetts High Technology Council, waarvan hij voorzitter is.

Naast een bachelordiploma economie en bestuurskunde van Hamilton College heeft Ain een reeks executive opleidingsprogramma's afgerond, onder andere bij het AEA/Stanford Executive Institute van Stanford University.

Keer terug naar het overzicht van leiders.