UTRECHT & BRUSSELS,

Kronos, de wereldwijde leider in het leveren van workforce management-oplossingen in de cloud, heeft een volledig nieuwe versie onthuld van haar belangrijkste productsuite, Workforce Central. Workforce Central 8 biedt een ongeëvenaarde gebruikservaring wat betreft gebruikerspecifieke functionaliteiten, krachtige analysemogelijkheden, wereldwijde toepasbaarheid en een betrouwbare levering in de cloud. Dit alles maakt het een complete oplossing die organisaties in staat stelt arbeidskosten te beheersen, compliance risico´s te verlagen, de productiviteit verbeteren en de betrokkenheid van de werknemers te verhogen - ongeacht hun industrie of locatie.

Nieuwsfeiten

  • Een herontworpen gebruikerservaring - Gebouwd om te voldoen aan de eisen van een steeds gevarieerder wereldwijd personeelsbestand biedt Workforce Central 8 een nieuwe standaard voor gebruiksgemak, met onder andere:
    • Een innovatieve look die gebruikmaakt van HTML5 technologie voor efficiënte en intuïtieve navigatie;
    • Een verbeterede urenkaart die aanpasbaar is, hetgeen het uitvoeren van routinetaken gemakkelijker maakt en sneller toegang biedt tot belangrijke informatie over het personeel;
    • Een herontworpen planner die meer inzicht biedt in de planningsbehoeften met vele nieuwe functionaliteiten, waaronder foto´s van medewerkers, kleurcoderingen voor diverse taken en flexibel inzicht in de kalender;
    • Nieuwe 'genies' helpen gebruikers om gegevens met gemak te groeperen, te filteren en samen te vatten;
    • Historische correctiemogelijkheden maken het makkelijker om gemiste klokmomenten, betaalcodes en andere details alsnog goed te verwerken;
    • Verbeterde mobiele mogelijkheden maken offline inklokken mogelijk, evenals het aanpassen van de roosters, instellen van alerts en het beheer van verlofverzoeken;
    • Flexibel open-shift management stelt managers in staat open shifts gemakkelijk en snel te vullen door het automatisch versturen van alerts naar personeel over nog openstaande diensten.
  • Uitstekende features voor elke industrie - Organisaties moeten niet compromitteren als het aankomt op het voldoen aan de verwachtingen in hun industrie. Naast nieuwe toepassingen zoals Leaderboards en Grant- en Project Tracking stelt Workforce Central 8 hun in staat betere, snellere beslissingen te nemen, de betrokkenheid van de medewerkers te vergroten en een betere klantervaring te bieden:
    • De zelfbedieningsfunctionaliteiten van Workforce Scheduler stellen werknemers in staat om inzicht te krijgen in hun planning, werklocatie en taakomschrijving. Ook kunnen zij diensten aanvragen in een wekelijks of maandelijks overzicht;
    • Krachtige nieuwe planningsregels helpen managers om de planningen van medewerkers te volgen om zo in de pas te lopen met regelgeving en om de vermoeidheid en ontevredenheid te voorkomen die gepaard gaan met overwerk;
    • Managers kunnen betere beslissingen nemen wat betreft planning en bezetting door gebruik te maken van voorspellende rapporten die de te verwachten overuren projecteren en een alert sturen zodra er regels worden overschreden;
    • Retail- en horecabedrijven kunnen de tevredenheid van hun personeel verbeteren met:
      • Nieuw taakbeheer dat een fijner onderverdeeld zicht biedt op de uren die nodig zijn om taken uit te voeren. De taken zijn verdeeld in taken die klantcontact vereisen en andere taken, opdat intelligentere personeelsbeslissingen genomen kunnen worden;
      • Een nieuw, op taken gebaseerde, werklastfunctionaliteit biedt actuele verkoopinformatie en inzicht in de hoeveelheid klanten die managers in staat stellen het aantal medewerkers aan te passen om in te spelen op lokale gebeurtenissen en factoren zoals het weer, evenementen of andere onverwachte gebeurtenissen.
    • Geavanceerde voorspellende planningen voor de gezondheidszorg leveren een voorspelling van het te verwachten volume om klanttevredenheid te verhogen en de patiëntenzorg te verbeteren, terwijl de arbeidskosten binnen de perken worden gehouden:
      • Voorspellingen in het te verwachten volume maken gebruik van historische trends en de huidige patiëntenstroom om de optimale planning vereisten uit te rekenen;
      • Werklastmanagement levert een voorspelling van het te verwachten werkvolume om schommelende werklastvolumes exacter te voorspellen;
      • Tracering van de productiviteit per ploeg biedt organisaties in de gezondheidszorg de mogelijkheden om in het moment te managen en real-time inzicht te krijgen in verschillende prestaties.
  • Ongeëvenaarde rapportering en analyses - Workforce Central 8 kan onderliggende waarheden en problemen in de personeelsbeheergegevens naar boven brengen en daarbij helpt het bij het oplossen van problemen gerelateerd aan arbeidskosten, compliance en productiviteit:
    • Operationele rapportages via Excel maken het plannen en de urenregistratie mogelijk binnen templates, die gebruikers kunnen aanpassen naargelang hun behoeften;
    • Interactieve visualisaties laten trends in arbeid zien door het gebruik van geospational analysis, gebruikmakend van extra gegevensbronnen zoals Enterprise Resource Planning (ERP) of point-of-sale (POS) systemen;
    • Bruikbare inzichten geven zicht op trends in de aanwezigheid en verzuim van medewerkers, afwezigheid en andere gerelateerde zaken. Hierbij kunnen verschillende aspecten gegroepeerd worden, zoals de werklocatie en de werkduur;
    • Industriespecifieke inzichten geven zicht op de planningen van organisaties - of deze efficiënt zijn bijvoorbeeld - en geven aan hoe de arbeidskosten zich verhouden tot de vraag van de consument of patiënt;
    • Workforce Analytics Plug-ins gebaseerd op gegevens van andere bedrijven, ontwikkeld door Kronos en partners, geven beter inzicht in de kritieke behoeften van het bedrijf. De plug-ins betreffen onder andere winkelprestaties, arbeidskostenvariatie en de verhouding tussen werklast en arbeid.
  • Verbeterde wereldwijde implementatiemogelijkheden - Kronos blijft bezig om ervoor te zorgen dat haar producten voldoen aan de strenge wetten en regelgeving in landen wereldwijd, waaronder:
    • Compliancesupport op verschillende niveaus: land, regio, vakbond of stad. Dit heeft als doel organisaties te helpen bij continu veranderende wet- en regelgeving wat betreft werkuren, rapportages en andere regels;
    • Nieuwe internationale planningsmogelijkheden die alerts en regels opstellen zodat organisaties wereldwijd in de pas lopen met de wet- en regelgeving in kracht wat betreft arbeidstijden, CAO's en bedrijfsbeleid.
  • Betrouwbare levering in de Cloud - Kronos blijft klanten toevoegen aan de Kronos Cloud. Ongeveer 80% van de nieuwe boekingen betreffen een product in de cloud. Dankzij de expertise en kennis die Kronos hierdoor opdoet kondigde Kronos de Kronos Cloud Readiness assessment service aan. Deze dienst helpt zowel nieuwe als bestaande klanten bij het maximaliseren van de waarde van een oplossing in de cloud.

Ondersteunende citaten

  • Aron Ain, chief executive officer, Kronos
    "Ik ben heel trots op onze interaction design, product en cloudontwikkelaars voor het ontwikkelen van de meest gebruiksvriendelijke en krachtige oplossing voor personeelsbeheer ter wereld. Niet alleen hebben we gebruikgemaakt van onze expertise die we hebben opgedaan bij het helpen van duizenden klanten van Workforce Central, ook hebben we dit jaar ons grootste klankbord tot nog toe opgericht waarmee klanten ons advies konden geven. Hun suggesties en feedback waren uiterst belangrijk in deze ontwikkeling. Het zal ons blijven inspireren bij het ontwikkelen van de beste workforce management oplossingen, zonder compromissen."
  • Mark Smith, chief executive officer en executive vice president onderzoek, Ventana Research
    "Workforce Management is meer dan tijdregistratie en afwezigheidsbeheer - zoals veel verkopers van ERP- en HCM-software u zo graag willen laten geloven. Het is een collectie aan toepassingen die organisaties nodig hebben om hun personeel zo optimaal mogelijk te gebruiken. Goed personeelsbeheer vereist vele capaciteiten en functies, maar ook self-service mogelijkheden voor medewerkers en managers, digitale roosters, dynamische planningsmogelijkheden en inklokken via geo-fencing, taakbeheer en nog vele andere dingen die allemaal onderdeel uitmaken van Kronos Workforce Central 8."
  • John Meersman, IT directeur, National Frozen Foods
    "We kunnen ons de tijd zonder Workforce Central niet eens meer voorstellen. Het heeft ons zo veel efficiënter en productiever gemaakt als organisatie. Wat onze specifieke doelen en behoeften ook zijn, we hebben Workforce Central nodig ze te bereiken. De synergie tussen de nieuwe functies en een aantrekkelijke gebruikersinterface biedt nog meer inzicht en helpt onze medewerkers om hun werk beter te doen. Elke release is weer beter dankzij de ervaring van Kronos, het innovatieve denken, en de samenwerking met de klanten. We kijken dus reikhalzend uit naar dit vernieuwde Workforce Central 8."

Links en nuttige informatie

Over Kronos

Kronos is marktleider in cloudgebaseerde oplossingen voor workforce management. Tienduizenden bedrijven verspreid over 100 landen - waarvan meer dan de helft deel uit maakt van de Fortune 1000® - gebruiken de software van Kronos om de arbeidskosten te beheren, het risico op non-conformiteit te beperken en de productiviteit te verhogen. Voor meer informatie over de oplossingen van Kronos voor tijdregistratie, afwezigheidsbeheer, plannen, toegangscontrole en werkanalyse, maar ook voor sectorspecifieke HR-analysetools op maat, bezoek: www.kronosglobal.nl of www.kronosglobal.be

##

©2015 Kronos Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Kronos, Workforce Ready en Workforce Innovation That Works en het Kronos logo zijn gedeponeerde merken van Kronos Incorporated of aanverwante bedrijven. Alle overige merken zijn bezit van hun respectievelijke eigenaars.